Meet with IBM @ Le Web, Oh, Hang on! You can win a Pass too

Meet with IBM at LeWeb ’11

December 7th, 8th, 9th – Press and Bloggers lounge and Le Web Studio – Les Docks de Paris

IBM is thrilled to be a part of LeWeb ’11 to share with you why and how Social is the next transformation step for the enterprise.

These days, everybody is talking about Social features, Local business and Mobile applications aka “SoLoMo” IBM helps its clients understand how “SoLoMo” can apply to business to deepen customer relationships, generate new ideas faster, identify expertise and enable a more effective workforce.

At LeWeb ’11, to discuss and show what becoming a Social Business means, the following IBM Social Business spokepersons will be available:

Sandy Carter, Vice President, Social Business Sales and Evangelism

Sandy will speak on December 9th at 11:20AM in the Eiffel Building about Social in organizations, a paradigm shift together with Mr Nicolas Rolland, Director Social Prospective, Danone

Nigel Beck, Vice President Business Development, Collaboration Solutions

Nigel will speak on December 8th  at 12:10AM in the Pullman Building  about How is Social Local Mobile changing enterprise

Delphine Remy Boutang, Social Media Marketing Manager, IBM

Pierre Milcent, Executive Consultant Social Business and Collaboration Solutions

Stefano Pogliani Executive Social Business & Web Experience Consultant.

A Social Business means that every department, HR, marketing, product development, customer service, sales, uses social media the way it uses any other tool and channel to do its day job. As example how people use social collaboration solutions to identify experts they need to sort out issues and share information about their project? How people use social analytics solutions to support innovation based on social networks discussions analysis? How can technologies such as Watson open up new path of services?

Social collaboration and analytics solutions demos from the IBM Social Business Labs will be displayed in the press and bloggers lounge at Leweb11. You will also be able to play against Watson.

Alongside its own transformation story, IBM will tell you how customers like CEMEX in Mexico, Lowe’s Home Improvement in the United States are transforming their culture, business processes, leadership development and more using SoLoMo technologies.

Do not hesitate to contact us for one to one interviews and solutions demonstrations.   

More about IBM @leweb on Twitter, #lewebIBM , #leweb11,#leweb

And in French, ca donne ca:

IBM participera à la conférence LeWeb’11 pour discuter avec vous pourquoi et comment les réseaux sociaux transforment les entreprises au travers de sa vision du « Social Business ».

Vous n’avez pas encore de pass pour Leweb11 ?
Jouez au Social Quizz Spécial Bloggers d’IBM le 28 novembre.

Social, Local, Mobile, “SoLoMo”, sont les mots clés de la conférence LeWeb’11.  IBM aide ses clients à comprendre les opportunités associées au “SoLoMo” que ce soit pour renforcer les relations clients ou partenaires, générer de nouvelles idées plus rapidement, ou collaborer plus efficacement.

Les bloggers ayant historiquement une place importante à la conférence LeWeb, nous vous proposons  de parler de blogger à blogger en contactant : Catherine Ertzscheid, Claire Goyat, Cyril Attias, Pierre Olivier Carles, Jeremy Rodney, Fabien Thomas, Joackim Le Goff, Cyrille Chaudoit, et Henri Kaufman qui nous suivront pendant l’évènement.

Pour IBM, un « Social Business » est une entreprise où des RH au marketing, en passant par le service client, les ventes ou le développement, bref tous les départements utilisent les réseaux sociaux pour réaliser leur travail au quotidien.

Pendant le Web’11, vous aurez accès aux solutions de collaboration et d’analyse des labs mondiaux d’IBM Social Business avec :
Pierre Milcent, “Executive Consultant Social Business and Collaboration Solutions, IBM France”
Stefano Pogliani “Executive Social Business & Web Experience Consultant, IBM France”
Pierre et Stéfano vous montreront comment utiliser les réseaux sociaux d’entreprise par exemple pour identifier un expert et résoudre une situation critique tout en étant en déplacement. Ils vous présenteront les technologies d’analyse des réseaux sociaux par exemple pour générer de nouveaux produits ou services. Enfin vous pourrez aussi vous mesurez contre la technologie Watson.

Pendant LeWeb ’11:
Sandy Carter, « Vice President, Social Business Sales and Evangelism, IBM, bloggeuse & twitteuse » aux côtés de Mr Nicolas Rolland, « Director Social Prospective, Danone » donneront leurs points de vue sur les réseaux Sociaux d’entreprise, un changement de paradigme, le 9 décembre à 11:20 en salle Eiffel
Nigel Beck, « Vice President Business Development, Collaboration Solutions, IBM » expliquera Comment le SoLoMo transforme l’entreprise, le 8 décembre à 12 :10 en salle Pullman.

En plus de la propre transformation d’IBM  en Social Business que Delphine Remy Boutang, “World Wide Social Media Marketing Manager, IBM” vous présentera, tous ces experts sont en mesure de vous parler des transformations de clients : CEMEX au Mexique, Lows Home Improvement aux Etats-Unis, Red Funnel Ferry Services en Angleterre ou Sogeti en France …

N’hésitez pas à nous contacter pour des interviews ou des démonstrations.

Plus d’infos sur IBM @leweb’11 sur Twitter, #lewebIBM ou #leweb11 ou ici

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: